Att träna – gamla tankar, lika aktuella

Okej så här är det:
Jag satt på balkongen med min vitlökssåsdränkta kebabsallad och funderade på att jag ska börja komma igång med träningen igen. Jag har gått ner en del i vikt men vill bli av med de sista 3 kilona som bara gnager, sen vill jag kanske bli lite stark (plats 1 i ”saker-folk-säger-när-de-vill-träna-för-att-bli-smala-men-inte-vill-erkänna-det”). Sen börjar jag snegla på darttavlan vi har på en av väggarna bredvid mig och tänker att det måste ju vara världens schysstaste träningsvariant egentligen. Man får privilegiet att använda sig av termer som ”jag tränar” eller ursäkten ”ah fan, måste dra, har ju träning”, samtidigt som man inte behöver anstränga sig alls. Så vad finns det för andra chilla träningsformer, som man kanske borde satsa på, nu när man äntligen orkar ta tag i det?

Dessa kom jag på:
  • Dart (som jag nämnde precis)
  • Bowling
  • Minigolf
  • Vanlig golf
  • Vibrationsplatta (okej ingen sport men man kan ju säga att man drar till gymmet)
  • Allt som involverar en segway (asså det finns MER än vad du tror!)
Detta är med största sannolikhet sådant människor skriver på sin match.com profil. ”Tränar ca 6 gånger i veckan..” Plötsligt känns det som att alla kan bli atleter.
Så från och med nu kommer jag vara lite med kritisk till det här med tränande människor.

”Jaha du tränar, vad intressant..”
”Kastar pil säger du?”

Lämna en kommentar